سوله دست دوم چه معایبی دارد؟

معایب سوله دست دوم چیست؟ سوالی که این روزها ممکن است ذهن بعضی از خریداران سوله را مشغول کند. در این مطلب معایب سوله دست دوم را برای شما بیان می کنیم.

سوله نو براساس متراژ زمین و خواسته شما و زیرنظر شما در سوله سازی ساخته می شود و باید طبق ضوابط تا 20 سال ایستایی سوله را تضمین کند. اما سوله دست دوم اینگونه نیست.

همچنین در سوله های نو، مهندس ناظر و سازنده سوله است و متناسب با شرایط محیطی و نوع کاربری بر روند ساخت سوله نظارت دارد.

در برخی از سالن های ساخت سوله دست دوم، از مواد با کیفیت پایین برای ساخت استفاده می شود و به عنوان سوله دست دوم به فروش میرسانند. بنابراین حتما هنگام خرید این نوع سوله، محل نصب قبلی و تصاویر آن و همچنین دفترچه محاسبات سوله را بررسی کنید.

همچنین در این سالن ها، هزینه حمل و خرید پیچ و مهره را خریدار سوله باید پرداخت کند. همچنین نصب این سوله و مسائل فنی آن به فروشنده ارتباطی ندارد. بنابراین بهتر است قبل از خرید، تمامی این موارد و هزینه تمام شده با فروشنده بررسی شود.

سوله نو بهتر هزینه را برمیگرداند به طوری که اگر پس از مدت زمانی درخواست تغییر طرح داشته باشید یا بخواهید شکل سازه را عوض کنید، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. همچنین درصورت قصد فروش سوله، می توانید با تنها 15 درصد پایینتر از قیمت بازار، سازه خود را بفروشید.

سوله دست دوم گاهی به صورت متری سالن فروخته می شود و مقدار وزن آن از سالن های ساخت سوله نو کمتر است. به عبارتی آهن به صورت کیلویی فروخته نمی شود و براساس متری قیمت داده می شود. بنابراین حتما به این موارد دقت کنید و پیش از خرید سوله دست دوم، وزن سازه را کنترل کنید.

در حال حاضر مشکل اصلی که برای ساخت سوله دست دوم و خرید آن وجود دارد این است که تخلف زیادی به خاطر سود زیاد و استفاده از مواد باکیفیت پایین در سوله دست دوم صورت می گیرد و به راحتی به فروش میرسد. ممکن است قیمت خرید سوله دست دوم نسبت به سوله نو کمتر شود اما هزینه های جانبی مانند نصب، پیچ، جرثقیل و … نیز باید برای این نوع سوله درنظرگرفته شود زیرا در مواردی ممکن است از سوله نو نیز برای شما گرانتر تمام شود.

بنابراین نکاتی مهم و اساسی درهنگام خرید سوله دست دوم وجود دارد که عبارت است از:

کیفیت مواد استفاده شده برای ساخت سوله
مناسب بودن شرایط آب و هوایی سوله دست دوم و تطابق با استانداردهای منطقه یا شهر محل نصب سوله
دقت اتصالات و سوراخ کاری فلنچ در سوله دست دوم
بررسی میزان بارش برف و باران، سرعت باد و زلزله خیز بودن محل اجرای سوله
چگونگی فرم ساخت سوله
بررسی جنس و محل خاک موردنظر
بررسی ابعاد سوله نظیر دهانه، ارتفاع، طول و شیب سوله با توجه به کاربردی که دارد(صنعت یا صنف موردنظر)
سال ساخت سوله
زاویه برش های سوله
بنابراین در صورتی که شما میخواهید برای سوله هزینه پایینی پرداخت کنید و به کیفیت بالایی نیاز نداشته باشید. میتوانید سوله دست دوم خریداری کنید. البته باید منطقه آب و هوایی برای پیاده سازی سوله مناسب باید و از سوله برای مدت زمان کمی استفاده شده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *